Brøytemeldinger sendes til Servicekontoret

Meldinger om områder/ gater hvor man ønsker brøyting eller strøing kan meldes inn til Servicekontoret på e-post, per telefon eller på melding via kommunens sider på sosiale medier.

Send e-post

Rutiner for brøyting og strøing kommunale veier

Hammerfest kommune har ansvar for å brøyte kommunale veier, og i Rypefjord (Storsvingen til Bekkeli) er det Viggo Eriksen som har ansvar for brøyting og strøing på vegne av kommunen.

Vei og Verksted sine rutiner for brøyting kan du lese mer om her - Brøyting og strøing - kommunale veier.

Mer info om Vei og Verksted.

Riks- og fylkesvei

Riks- og fylkesveier er det Presis vegdrift som har ansvar for.

Er du i tvil om hva som er kommunal vei kan du sjekke kommunekart.com.

Vaktelefon Vei og Verksted

Hvis det oppstår situasjoner på kveldstid eller i helger som ikke kan vente til ordinær arbeidstid kan man ringe vakttelefonen til Vei og Verksted ved meldinger for området Hammerfest. Telefonen betjenes kun i perioden 15. oktober til 31. mai.

Vakttelefon Vei og verksted, M 90 76 77 41

Ved meldinger for områdene Rypefjord/Bekkeli/Kvalsund utenom ordinær arbeidstid kan Viggo Eriksen kontaktes.

Vakttelefon Viggo Eriksen, M 95 13 11 55

Vakttelefonen skal kun benyttes i prekære situasjoner! Man må belage seg på at det vil være vanskeligere framkommelighet til tider med mye snøvær.

Servicekontoret Hammerfest sentrum

Rådhuset
Rådhusplassen 1
9600 Hammerfest