Tilgjengelighetserklæring

Hammerfest kommunes nettsider og digitale tjenester skal være tilgjengelige for alle.

Alle offentlige norske nettsteder har krav til universell utforming (UU).
Vi jobber kontinuerlig med å gjøre våre digitale løsninger tilgjengelige.

Tilgjengelighetserklæringer for andre digitale løsninger
 

Strategi 

  • Hovedfokus på hovednettstedet hammerfest.kommune.no 
  • Gjøre først det som hjelper flest 
  • Nytt innhold riktig heller enn å rette gammelt innhold med feil 
  • Gjøre vurderinger av alt, selv når vi ikke har kapasitet til å forbedre alt 

Vi følger kravene i WCAG 2.1-standarden og råd fra UU-tilsynet.
 

Vi ønsker tilbakemeldinger

  • Har du oppdaget feil og mangler knyttet til universell utforming av nettstedet?
  • Trenger du alternativ til innhold som ikke er universelt utformet?
  • Har du innspill til forbedringer av nettstedet?

Du kontakter oss via:

Symbol for tiljgengelighet: en person med utstrakte armer innskrevet i en sirkel - Klikk for stort bilde

UUD-ombudet

Ombud for universell utforming av digitale tjenester 

  • Samordne og lede arbeidet med universell utforming av digitale tjenester i Hammerfest kommune 
  • Informere internt og eksternt om betydningen av universell utforming, hvilke krav som gjelder og hva status er i kommunen 
  • Fasilitere for opplæring av dokumentforfattere, saksbehandlere og andre innholdprodusenter 

UUD-ombudet kan om nødvendig gi virksomheter pålegg om å følge regler og prinsipper for universell utforming av digitale tjenester. 

Kommunikasjonsrådgiver


Portrettbilde av mann med skjegg og briller

Eilert Sundt 


E-post : Send e-post
Telefon : 78 40 25 64
Mobil : 48 02 86 70

Systemansvarlig


Anne-Berit Lemika


E-post : Send e-post
Telefon : 78 40 28 05