Meråpent Bibliotek

Kontrakt for meråpent bibliotek (DOCX, 33 kB)

Meråpent bibliotek betyr at biblioteket er selvbetjent utover den ordinære åpningstiden.

Du kan bruke biblioteket:

Mandag til fredag: kl. 07.00-23.00 Lørdag og søndag: kl. 10.00-20.00

Hvordan får du tilgang til Meråpent?

Ved å signere en kontrakt og oppgradere lånekortet får du tilgang til biblioteket i Hammerfest og Kvalsund filial. Du må være over 15 år. Avtalen signeres ved oppmøte på biblioteket, og gyldig legitimasjon må fremvises. Når avtalen er signert, får du adgang ved å lese av lånekortet i kortleseren ved inngangen og taste en pinkode.

Regler

Biblioteket er et offentlig rom og felles eiendom som skal være til glede og nytte for alle. Ved å oppgradere bibliotekkortet i skranken er det noen regler du forplikter deg til å overholde:

• Kortet er personlig og skal kun brukes av deg.
  • Du kan ikke slippe inn noen andre sammen med deg, unntatt barn under 15 år som du har foresattansvar for. Barn må ikke etterlates alene på biblioteket.
  • Vis hensyn til andre lånere, bibliotek og inventar.
  • Hold ro og orden. Biblioteket skal forlates når Meråpent stenger.
  • Rydd opp etter deg før du forlater biblioteket.
  • Gjør deg kjent med brannrutiner og nødutganger. Lokalene må forlates umiddelbart ved brannalarm. Du vil få informasjon om nødutganger ved lånekortoppgradering.
  • Overhold til enhver tid låne- og ordensreglement.

Brudd på reglene kan få økonomiske konsekvenser samt følger for din mulighet til å benytte Meråpent bibliotek. Hærverk vil bli politianmeldt. Bibliotekets inngangsparti er videoovervåket, og opptak oppbevares trygt etter gjeldende regler og forskrifter.

Velkomment til Meråpent bibliotek!