Ny dansepedagog i kulturskolen

Linn Christin Aagedal er ansatt som dansepedagog i kulturskolen.

Vi har den glede av å presentere vår nye dansepedagog, Linn Christin Aagedal.

Peter D. Hypher

Linn Christin Aagedal (f.1993) har en Bachelor i Utøvende dans fra Universitetet i Stavanger, og Praktisk pedagogisk utdannelse i dans (PPU) fra Kunsthøgskolen i Oslo. I forbindelse med BA-studiet tilbrakte hun et utvekslingssemester ved Den Danske Scenekunstskolen i København. Tidligere har hun danseutdannelse fra Bårdar Akademiet og Spin Off Forstudium i dans. Etter fullførte studier fra 2019 har hun vært aktiv som frilans danser og dansepedagog.

Som danser er hennes hovedfelt samtidsdans. Undervisningen vil la seg inspirere av hennes bakgrunn, der hun vil sette søkelys på det kreative og det skapende, samt det tekniske innenfor de ulike stilene.

Som dansepedagog har hun et engasjement å skape et godt undervisningsrom for å gi mestringsfølelse og utvikling for hver enkelte elev.

Vi ønsker Linn Christin hjertelig velkommen til oss, og vi gleder oss til å starte opp med dans igjen.

Peter D. Hypher