Reingjerdet er snart lukket for beitesesongen 2024

Onsdag 24. april vil vi forsøke å få lukket fra Fuglenes til Bybo. Da er gjerdet ferdig lukket med noen få unntak.

Pressemelding fra Hammerfest kommune

Nettinggjerde med gjerdestolper i fjellandskap med snøflekker - Klikk for stort bilde

Lukkingen foregår i stor grad ved at vi setter opp midlertidige gjerder der det opprinnelige gjerdet er helt eller delvis nedsnødd.

Det midlertidige gjerdet skal fjernes fortløpende etter hvert som det opprinnelige gjerdet tiner fram.

Vi har ikke kapasitet til å lage porter i det midlertidige gjerdet. Dette betyr at vi i en kort periode får færre steder hvor det er mulig å krysse gjerdet.

Vi ber om forståelse for at i denne perioden er første prioritert å holde reinsdyrene på utsiden av gjerdet.

Vi er takknemlig for tilbakemeldinger fra publikum der det oppstår feil/hull i gjerdet som gjør at reinen kan slippe inn. Tilbakemeldinger kan gis til Reidar Næss

Virksomhetsleder, park idrett og friluftsliv

Reidar Næss

E-post : Send e-post