Hvis du skal sende post med personlig innhold til Hammerfest kommune, kan du benytte «Send sikker post». Dette er ikke e-post, men en sikker, digital forsendelsesmetode
Send sikker post her.
Du må logge deg inn via ID-porten med BankID eller tilsvarende.
(Du finner også denne lenken under «Skriv til oss» nederst på alle våre nettsider.
Du kommer til et skjema der du kan fylle ut det du skal sende til oss.
Skjemaet har tre sider. Klikk på [Neste] i bunnen av hver side for å gå videre til neste side.
(Du kan alltid klikke på [Lagre] for å kunne komme tilbake og fortsette med utfyllingen senere.)

Side 1: Avsender
Her velger du om du vil sende inn som privatperson eller på vegne av en virksomhet.
Hvis du sender inn som privatperson hentes din kontaktinformasjon fra innloggingen, (men du kan endre på adresse, telefon og e-post om nødvendig).
Hvis du sender inn på vegne av en virksomhet, må du oppgi organisasjonsnummeret, så hentes kontaktinformasjon fra foretaksregisteret.
Side 2: Melding
Her skriver du inn selve meldingen til oss. Følg instruksjonene i skjemaet.
Du kan også laste opp vedlegg.
Side 3: Kontroller skjema
Her kan du se over informasjonen du har fylt inn før du sender inn skjemaet.
Klikk på [Send inn] hvis alt er i orden. Klikk på [Forrige] hvis du vil gå tilbake og endre på noe.
Når skjemaet er sendt inn
Du får nå en bekreftelses-side. Herfra kan du laste ned kopi av skjemaet du har sendt inn.

Du kan også se kopi av alle dine innsendte skjemaer her: Mine Skjema
Skjemaene finnes der i 60 dager fra innsendingsdato.