Vil du ikke ha brev fra kommunen digitalt?

Staten, fylkene og kommunene sender mer og mer informasjon til sine innbyggere digitalt. Hvis du heller ønsker å få informasjon i brev, kan du reservere deg mot digital kommunikasjon fra det offentlige.

Pensjonister leser fysisk brev - Klikk for stort bilde AdobeStock / pressmaster  

Som innbygger kan du gi beskjed hvis du ikke ønsker å få post fra stat, fylkeskommune eller kommune digitalt. Det gjør du ved å reservere deg mot digital kommunikasjon. Du vil da fremdeles få posten på papir. 

Dersom du reserverer deg, vil brev som inneholder informasjon som er viktig for deg, kun bli sendt til deg på papir. Det kan for eksempel være skatteoppgjøret, brev om tildeling av barnehageplass, en byggetillatelse eller vedtak om ytelser fra NAV. Har du reservert deg, gjelder det for hele offentlig sektor, både stat og kommune.

På grunn av postgangen vil du få brevet senere enn om du får det tilsendt digitalt. 

Dersom du reserverer deg mot digital kommunikasjon, vil du fremdeles kunne logge inn på, og bruke, offentlige tjenester på nett.

Reserver deg mot digital kommunikasjon

Hvis du trenger hjelp

Hvis du trenger hjelp til å reservere deg, kan du ringe til servicekontoret, eller komme innom oss i åpningstiden.

Adresse

Servicekontoret Hammerfest sentrum

Besøksadresse

Rådhuset
Rådhusplassen 1
9600 Hammerfest

T 78 40 20 00

Åpne kartet i eget vindu

Servicekontoret Kvalsund

Besøksadresse

Kvalsund kommunehus
Rådhusveien 18
9620 Kvalsund

T 78 40 25 77

Åpne kartet i eget vindu


Postadresse

Postboks 1224
9616 Hammerfest
T 78 40 20 00
servicekontoret@hammerfest.kommune.no

Send melding til oss med SikkerPost

Åpningstider

Servicekontoret er åpent for publikum alle hverdager

  • 16. mai til 15. september: 08:00 - 15:00
  • 16. september til 15. mai: 08:00 - 15:30