Kommunedirektør Elisabeth Paulsen

Elisabeth Paulsen er kommunaldirektør i Hammerfest kommune fra 1. januar 2023. 

Portrettfoto av Elisabeth Paulsen - Klikk for stort bilde

Før stillingen som kommunaldirektør har hun vært assisterende rådmann i Hammerfest kommune i 15 år, fra 2007 til 2022. 

Hun har utdanning innenfor offentlig politikk, ledelse og administrasjon fra UiT Norges arktiske universitet og Høgskolen i Oslo – og yrkeserfaring fra KS, Loppa kommune og Oslo kommune.

Oppgaver og ansvar

Kommunedirektøren har et helhetlig ansvar for all saksforberedelse til alle politiske organ, for oppfølging og gjennomføring av alle politiske vedtak og for alle administrative vedtak fattet etter delegert myndighet.

Hovedområdene i kommunedirektørens arbeidsoppgaver er daglig ledelse av driften, løpende økonomistyring, organisasjonsutvikling og langsiktig planlegging.

Arbeidsoppgavene gjenspeiler at kommunen har fem hovedoppgaver; demokratisk arena, tjenesteprodusent, forvaltningsmyndighet, samfunnsutvikler og arbeidsgiver.

Kontakt

Elisabeth Paulsen
Kommunedirektør
Kommunedirektør
E-post
Telefon 78 40 25 05
Mobil 48 13 80 33