Har du byggesak med ansvarlig foretak? Ta kontakt med foretaket – ikke kommunenFor raskere saksbehandling ber vi deg kontakte foretaket ditt ved spørsmål. Kommunen kommuniserer med ansvarlig foretak i pågående saker. Søker du selv uten foretak, får du veiledning fra oss som før. Takk for at du hjelper oss å holde linjene åpne og behandlingen effektiv.Hva betyr det for deg?Du som har engasjert ansvarlig foretak:Ta kontakt med foretaket ditt ved spørsmål om saken. Foretaket koordinerer dialogen med kommunen. Du som søker selv (uten ansvarlig foretak):Du kan fortsatt kontakte byggesak for veiledning på vanlig måte. Takk for at du hjelper oss å bruke tiden på saksbehandling og veiledning til beste for alle innbyggere. KontaktinformasjonSamfunnsutvikling, avdeling byggesak ⚠️NB! Vi har for tiden svært lav bemanning i byggesaksavdelingen og mange saker til behandling.Derfor kan behandlingstiden for byggesaker bli lengre enn normalt. PostadresseHammerfest kommuneSamfunnsutvikling, avdeling byggesakPostboks 12249616 HammerfestGenerelle henvendelser kan sendes tilbyggesak@hammerfest.kommune.no Søknader, vedlegg til søknader og spørsmål om pågående saker skal sendes til postmottak@hammerfest.kommune.noTelefon (NB! telefontid)Felles telefonnummer 78 40 25 99Tirsdager 09:00 – 11:00Torsdager 09:00 – 11:00Besøkstid på kontoretKun etter avtale med saksbehandler. Ingen drop-inGjennomføring av bestilte forhåndskonferanserSaksbehandler vil gjøre en vurdering av om det skal avholdes møte eller om veiledning kan utføres pr. brev eller e-post.E-post til byggesak@hammerfest.kommune.no vil bli forsøkt svart ut innen 3 uker fra mottatt henvendelse. Publisert av Eilert Sundt Sist endret 05.12.2025 13.35