Intermediærenheten

Intermediærenheten tilbyr tidsbegrensede opphold for pasienter som har et større hjelpebehov enn hva som er forsvarlig å gi i eget hjem.

Oppholdene vi tilbyr er blant annet

  • korttidsopphold for kartlegging
  • medisinsk behandling 
  • lindrende behandling
  • etterbehandling etter sykehusinnleggelse
  • rehabiliteringsopphold 
  • avlastnings- og rulleringsopphold

Vi kan gi opphold etter henvendelse fra

  • Kommunale tjenester
  • Spesialisthelsetjenesten (elektronisk melding)
  • Fastlege
  • Pasient/pårørende (egen søknad/muntlig henvendelse)
  • Annet

 

  • Ventesonen er lys og trivelig, med fin utsikt

    To sofaer med kafebord imellom foran et panoramavindu - Klikk for stort bilde
    Kubbelys og potteplante på kafebord - Klikk for stort bilde
    To lenestoler med et lite settebord i mellom foran en grønn vegg - Klikk for stort bilde

    Pasientenes dagligstue er lun og koselig

    Stue med brune skinnmøbler, parkettgulv og trebord - Klikk for stort bilde
    Stue med brune skinnmøbler, parkettgulv og trebord - Klikk for stort bilde
    Stue med brune skinnmøbler, parkettgulv og trebord - Klikk for stort bilde

    Pasientrom med egen TV, utsikt og god plass til besøkende

    Pasientrom med sykehusseng, TV på vegg, stoler og bord - Klikk for stort bilde

 

  • Søke om tjenester innen helse og omsorg

     

    Du kan søke elektronisk her

    Du kan også fylle ut dette skjemaet (PDF, 97 kB)
    Lever skjemaet på Servicekontoret ved Hammerfest rådhus eller send det til

    Fag- og forvaltningsenhet i Sektor helse og omsorg
    Postboks 1224
    9615 HAMMERFEST

    Saksbehandlingstid

    Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

    Du kan klage hvis du ikke er fornøyd med vedtaket

    Du må klage skriftlig, ved å skrive brev til adressen over. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres.
    Ta kontakt med servicekontoret på telefon 78 40 20 00 hvis du trenger hjelp til å klage.
    Hvis vi ikke er enige i din klage, blir saken sendt videre til Fylkesmannen, som avgjør saken.