Alf Emil Urbrott Svendsen valgt til leder av Finnmark ungdomsråd

Alf Emil Urbrott Svendsen, som er fra Neverfjord i Hammerfest kommune, er valgt til leder av Finnmark ungdomsråd.

Portrettbilde av ung mann med kort hår. Vinterlandskap synlig i bakgrunnen - Klikk for stort bilde Marthe Nyvoll

Alf Emil har bakgrunn fra ungdomsrådet i Hammerfest, og skulle dermed ha god bakgrunn for sitt nye verv.

Hør intervju med Alf Emil på Finnmarkssendinga på NRK.
(Intervjuet starter ca. 1 time og 48 minutter ut i sendinga)

Vi gratulerer Alf Emil med vervet!

På Finnmark fylkeskommunes nettside kan vi lese at “ungdomsrådet har som mål å representere ungdomsinteressene i fylkespolitikken og sikre at ungdommens stemme blir hørt. Rådet fungerer som talerør for ungdom i Finnmark overfor fylkespolitikere og andre beslutningstakere, og har rett til å uttale seg om alle saker som berører ungdom. I tillegg har ungdomsrådet muligheten til å ta opp egne saker. Medlemmene velges av ungdommens fylkesting og oppnevnes formelt av Finnmark fylkesting. ”