Strømbrudd og kommunikasjonsbortfall

Etter uværet som har herjet de siste dagene har vi fortsatt en god del strømbrudd og bortfall av mobiltelefondekning og nødnett i Hammerfest kommune.

Presseoppdatering fra Hammerfest kommune

Bortfall av mobiltelefondekning

Flere områder i Hammerfest er uten mobiltelefondekning etter uvær og strømbrudd.

Hva gjør du når mobildekningen faller ut?

Strømbrudd

Lucerna melder om at hele Seiland fortsatt er uten strøm. De har funnet og rettet en feil, uten at strømmen kom tilbake, og de feilsøker videre.

Det meste av Sørøya har nå fått strømmen tilbake, med unntak av Skarvfjordhamn, Lundhamn og Dønnesfjordbotn.

Følg med på driftsmeldinger fra Lucerna

Satellitt-telefon på butikken i Hønseby

Vi har utplassert en satellitt-telefon på butikken i Hønseby. Hvis det skulle oppstå en nødsituasjon er det mulig for innbyggere på Seiland å dra dit for å få sendt nødvarsel. NB! Telefonen er kun til bruk for nødsituasjoner.

Beredskapsledelsen fortsetter å følge situasjonen og vil legge ut informasjon når vi har den. Følg med i våre kanaler.

Kontaktperson for mediahenvendelser

Ordfører