Varsel om kraftig uvær mandag 29. januar

Barnehager og skoler på småtrinnet holder åpent for de som ikke har mulighet til å ha barna hjemme, men stenger kl. 14 for at barna skal komme trygt hjem.

Pressemelding fra Hammerfest kommune

Det er varslet svært sterk vind, med full til sterk storm, kan hende orkan på kysten. I tillegg ventes unormalt høy vannstand, og det er stor sneskredfare.

Skole og barnehage

For elever på mellomtrinnet og på ungdomsskolen blir det hjemmeskole med undervisning på Teams. Elever skal holde seg hjemme og vente på beskjed fra sin lærer.

For småtrinnet og barnehagene ber vi de som har mulighet til det å holde barna hjemme. Vi vil holde åpent fra morgenen som vanlig, men vil stenge kl. 14 så barna kan komme seg trygt hjem. Det verste været er varslet å komme på ettermiddagen fra ca. Kl. 15.

Vind

Det er varslet liten til full storm, med mulighet for orkan på kysten. Det verste kommer på ettermiddagen.

Høy vannstand

Det er varslet vannstand om lag 1 meter høyere enn normalt. Kombinert med sterk vind og bølger, kan dette skape problemer mange steder.,

Skredfare

Det er varslet faregrad 4 – stor sneskredfare i morgen. Vi har sett de siste ukene at dette kan medføre stor risiko for de som ferdes på veiene, og fare for stengte veier.

Vær forsiktig

Vi ber alle om være forsiktige, ikke ferdes unødvendig ute og sikre løse gjenstander.
Beredskapsledelsen i kommunen er satt og følger situasjonen nøye. Følg våre kanaler for oppdatert informasjon.

Kontaktperson for mediehenvendelser

Ordfører